IDNET Alternatives
Profile Overview
- Minimum Budget
- > €1,000
- Hour Rate
- €100 - €149
- Company Size
- 2-10
- Founding Year
- 2022
- Case Studies
- 1
About IDNET
Reviews
Feedbax reviews
All Reviews
This content of this review is only accessible to registered or logged-in users. Please register for free to gain full access to all content on our platform. After you register and log in, revisit this page to read the unlocked content. Additionally, once registered, you can fully browse our directories, gaining free access to all company profiles, structured favorites lists, and inspiring case studies.
I am just going over from copper to fibre with them and it's very painful to say the least. I asked for them to return my phone calls with actual phone calls which they don't they simply email with updates. I asked them to return my phone call back in May as I couldn't get the time off work when they provided me a provisional date in August they never returned my call. They then gave me the date I couldn't do so I had to borrow a huge favour from work at cost to myself. The fibre wasn't switched on until the next day and I had to spend over £100 to go into the office for the day. Still over 3 weeks later I still don't have a voip line which I am paying for and when I asked for a calbacks all I get is emails.it smacks of they need to send emails to cover there arses rather then providing excellent customer service.

Dear Stuart,
Thank you for taking the time to share your experience.
We’re sorry that the migration from copper to fibre has been more frustrating than you expected, particularly with the ongoing issue affecting your VoIP service.
We’re always happy to return calls where a customer would prefer to discuss an issue by telephone. However, with a complex installation involving separate external and internal works, supplier involvement and equipment troubleshooting, it is important that we also maintain a clear written case history. This ensures that all information, advice and actions are accurately recorded and available to everyone involved in managing the case, particularly if the matter subsequently becomes a complaint.
In reviewing your case, we can see that our team has provided ongoing support, including arranging the information needed for the telephone connection, supplying an alternative handset when your original equipment could not be made to work, and continuing to liaise with our suppliers regarding the outstanding VoIP issue.
We also want to clarify that the different installation dates you refer to related to separate stages of the work. The external works required specialist engineers and traffic management and were separately appointed from the internal installation. We were working with you to rearrange these appointments around your availability and avoid unnecessary delay to your order.
We appreciate that you would have preferred more telephone contact, but the suggestion that email communication was primarily intended to protect ourselves does not reflect why we use written updates. For complex cases, a clear and accurate written record is an important part of providing effective support and ensuring continuity of service.
We remain focused on resolving the outstanding VoIP issue and, as already confirmed, will arrange a credit where necessary.
Sincerely,
IDNet
Very happy with the service from IDNet throughout the several years I have been a customer. Consistent speed, reliable service and on the rare occasion I have phoned/emailed customer services the response has been helpful and swift.
I have been with IDNet just over two weeks now and can only recommend. The transfer over to IDNet from Zen was so easy and as promised the swap over was bang on time. I had a few issues with the ASUS router supplied but nothing that was IDNets fault so I have had to source my own Router ( call of duty game issue that didn’t agree with the AI security software on the router)
I contacted customer service who have been fantastic to organise a return of my router for a refund and will be reducing my monthly cost. The speeds when doing tests through eero app show I’m getting what I pay for 1.2gb up and down. My response time is also good when gaming and everything just works. Like others have said when you need any help and you make the call, yes you get very knowledgeable people and straight away not fighting through automated rubbish.
Well done so far IDNet 5 stars from me and I will definitely recommend you to anyone.
Thanks
IDNet have supplied our broadband and phone service for the past sixteen years. On the few occasions we have required technical support issues have been dealt with professionally and promptly,
Yes, they are slightly more expensive than some competitors but the stability and service are worth a small premium.
This content of this review is only accessible to registered or logged-in users. Please register for free to gain full access to all content on our platform. After you register and log in, revisit this page to read the unlocked content. Additionally, once registered, you can fully browse our directories, gaining free access to all company profiles, structured favorites lists, and inspiring case studies.
The router they sent me with my package had packet loss and random wifi disconnecting. I purchased another router which resolved all of my issues. I requested to return the router I purchased through them for a full refund, they refused and offered a replacement router (so they expect me to use a faulty router until they send a replacement). After returning the router, 2 weeks later I receive the same faulty router I had sent originally. Customer service is shocking.

Dear Alex,
We must strongly dispute a number of the claims made in your review and subsequent correspondence.
The router returned to you should not have been the same unit you originally sent back. A replacement router was dispatched following receipt of your return, and this was confirmed to you directly by email, if the same router has been returned to you, this has been in error for which we apologise.
However, the returned router was received by us last week, and the replacement unit was shipped on Friday. It was not “two weeks later” as stated in your review.
Although you requested the new router remained sealed, as part of our standard procedure, replacement routers are unboxed and pre-configured prior to dispatch to ensure they are operational and correctly configured for the customer’s connection. This is done specifically to minimise setup issues and provide the highest possible level of service.
Due to the error above, and in line with our commitment to maintaining high standards of customer service, we have arranged collection of the router from you and, once received back and inspected, a refund will be raised accordingly.
Sincerely,
IDNet
Flawless
I've been with IDNet for my broadband and originally my landline needs for many years.
I first heard of IDNet when they were instrumental in bringing fibre broadband to the village approx 15 years ago. They were extremely helpful in setting me up at home and being just on the end of a telephone (in this country) any time I needed some advice, I cannot recommend them highly enough.
Slightly more expensive than their rivals, but the customer service is second to none and there is no 'throttling' of broadband at peak periods. It's always been reliable no nonsense broadband.
I have upgraded to SoGea only broadband now and IDNet made the transition seamless, what can I say....give them a try.
Have been with IDNet for many years now , having been "ex-communicated" by my previous ISP for complaining about my poor quality (& unreliable) ADSL broadband "too often" (in their opinion). IDNet quickly got to the root cause of the issues & the service, but for a few glitches (always promptly addressed), has been stable & consistent ever since. Although FTTP has recently become available, I won't be able to take advantage of it for a while yet, but the exemplary IDNet customer service team, always quickly available by phone, has given lots of useful advice & guidance for when I'm able to go ahead with the transition. As others have pointed out, there are cheaper ISPs available, but for the ideal balance of cost, 24-hour availability, reliability, plus friendly, patient & knowledgeable telephone support when needed, I don't think you'd find better.
You know the quality of a broadband supplier when something goes wrong. Straight through to technical support, Very helpful. Not just reading from a script,. Excellent!
Services
- Graphic Design 25%
- App Development 20%
- UX / UI Design 20%
- Web Design 20%
- Software Development 15%
Please note: The assignment of these data is based on estimates by Feedbax. These benefits are subject to change at any time at the discretion of the provider once it has adopted this company profile.
Frameworks
- Angular 100%
Application Platforms
- Windows Server 100%
Programming & Scripting
- XML 31%
- PHP 23%
- TypeScript 23%
- SQL 23%
Please note: The assignment of these data is based on estimates by Feedbax. These benefits are subject to change at any time at the discretion of the provider once it has adopted this company profile.
Portfolio
Projects

Development of Three Legal Ads Posting Websites
Case Study by IDNET
Contact the service provider and receive an appropriate offer in a timely manner.

























